Vispas info

De Vispas is het bewijs van lidmaatschap van een vereniging en is verplicht indien u op 1 januari van het jaar waarin u wilt gaan vissen en 14 jaar of ouder bent.

De Vispas is alleen geldig in combinatie met de bijbehorende Lijsten van Viswateren.

Bent u lid bij De Alver, dan ontvangt u de Vispas, in een soort creditkaart formaat en afhankelijk van uw wens een lijsten van viswateren.

Lijst één bevat de viswateren die in beheer zijn van De Alver en ook alleen door die leden bevist mogen worden.
Onze Verenigingslijst is hier te bekijken, maar kan hier ook worden gedownload.

Lijst twee is het boekje van Sportvisserij Nederland gebundeld met die van de Hengelsport federaties.
In dit dikke boekje staan de beschikbare viswateren door heel Nederland en extra viswateren die alleen bevist mogen worden door leden die aangesloten zijn bij deze organisaties.

Met ingang van 2017 ontvangt u het boekje en de jaarlijkse aanvulling niet meer automatisch. U moet dat wel tijdens uw Vispas bestelling of op uw aangekochte Voorlopig Bewijs van Lidmaatschap (VBL) van De Alver aangeven dat u deze nog wel wenst te ontvangen. De Visplanner app is hiervoor de gratis vervanger geworden. U kan het boekje nog wel tegen een vergoeding bestellen bij Sportvisserij Nederland. Deze zijn ook tegen contante betaling van € 5,- verkrijgen op het adres van ons secretariaat.