Veelgestelde vragen

Voor wie gelden onderstaande vragen
  • Voor alle jeugdigen die op 1 januari van het kalenderjaar nog geen 14 jaar of ouder zijn.

JeugdVISpas kwijt geen punt
  • Neem contact op met Sportvisserij Nederland en meld de vermissing.
  • Normaal hebt u binnen eweek een nieuwe Vispas in huis.
  • ben je ook de Lijsten van Viswateren kwijt, neem dan hiervoor contact op met het secretariaat van onze Hengelsportvereniging.

Vispas opzeggen
  • Het opzeggen van de JeugdVispas of wel het opzeggen van het lidmaatschap doet je het liefst schriftelijk of per e-mail, voor 1 oktober van het jaar.
  • Na deze datum worden alle JeugdVispassen al weer verwerkt en nieuw aangemaakt voor het komende jaar.
  • Op zeggen kun je alleen via dit mail adres e-mail: ledenadministratie@vispas.nl of via het online paneel mijnsportvisserij.nl heel gemakkelijk zelf regelen.

Nieuw lid geworden en dan
  • Wordt je lid van H.S.V."de Alver", dan ontvang je eerst een Voorlopige JeugdVispas met alle bijbehorende Lijsten van Viswateren. Hiermee mag een maand worden gevist. Binnen een maand wordt je de JeugdVispas door Sportvisserij Nederland toegestuurd.
  • Niet vergeten het onderste deel van de voorlopige JeugdVispas op te sturen naar Sportvisserij Nederland.

Moet ik om te vissen altijd een JeugdVISpas hebben
  • Nee, wanneer je alleen vist met een hengel en niet met alle aassoorten wil vissen, dan heb je aan een jeugdvergunning genoeg, deze is Gratis.
  • Wil je vissen met twee hengels en ook roofvissen vangen met kunstaas of een dood visje etc., dan heb je een JeugdVISpas nodig.

Wanneer moet ik een VISpas hebben.
  • Ben je op 1 januari van het kalenderjaar 14 jaar of ouder, dan moet je een VISpas hebben.
  • Had je al een JeugdVispas dan wordt deze automatisch omgezet naar een Vispas
  • Voorlopige Bewijs van Lidmaatschap wel opgestuurd maar geen VISpas ontvangen
  • Na 3 weken nog geen VISpas ontvangen, neem contact op met Sportvisserij Nederland. Tel: 0900-2025358.

Verkeerde naam of geboortedatum op de JeugdVISpas
  • Dan is je JeugdVispas/VISpas niet geldig.
  • Neem contact op met Sportvisserij Nederland.
  • Je ontvangt hierna een duplicaat Vispas telefoon: 0900-2025358

Mag ik overal vissen met een JeugdVISpas?
  • Nee je mag alleen vissen in de wateren die beschreven staan in de Landelijke Lijst van Viswateren en de wateren die in de Lijst van wateren staan van H.S.V."de Alver". Onze lijst van viswateren kun je vinden onder de menu knop verenigingswater. De plattegrond van al onze verenigingswateren vind je hier. Klik hier op!
  • Als je nog geen14 jaar bent is het niet verstandig met de jeugdVISpas alleen te vissen zonder begeleiding van een volwassene bij: Kolk Pals 'Wissinkwaay', de Spoorbrug Kolk 'Gat van de Alver' of in stromende rivieren te vissen. Zoals de Neder Rijn, IJssel en alle overige.
  • Kijk op Visplanner.nl , voer het Vispasnummer in en zoek uw water. Kies nu Ververs gegevens. Wordt het viswater blauw dan mag u daar vissen met uw Vispas.

Mag ik met een JeugdVispas nachtvissen bij het Gat van Roelofsen/jalink?
  • Nee' hiervoor moet je minimaal 16 jaar of ouder zijn.

Mag ik met de JeugdVispas nachtvissen bij landelijk ingebrachte viswateren?
  • Nee niet alleen 'Je moet dan onder begeleiding zijn van een ouder. tevens moet je een nachtvis hologram sticker achter op je vispas hebben,
  • Je mag dit ook als je onder begeleiding bent van een andere vispashouder die 16 jaar of ouder is

Kan ik voor mijn JeugdVISpas dan ook een landelijke nachtvis-sticker bestellen?
  • Ja' dat is mogelijk!
  • Deze kun je hier mee of er bij bestellen klik hier

LEES OOK ONZE JEUGDVISPAS BEPALINGEN EN DE VOORWAARDEN DIE STAAN VERMELD IN DE GEZAMENLIJKE LANDELIJKE LIJST VAN NEDERLANDSE VISWATEREN VOOR MEER INFORMATIE.